راهنمای تمیز کردن لاستیک

با توجه به اهمیت لاستیک ها در ظاهر و عملکرد کلی اتومبیل همیشه باعث تعجب است که چه قدر از آنها غفلت میشود.لاستیک ها نقش مهمی را در عملکرد هر چه بهتر اتومبیل شما به هنگام رانندگی ایفا میکنند.

سن لاستیک شما ،عوامل جوی و حتی عدم  تمیز کردن لاستیک باعث فرسودگی آنها خواهند شد.قیرجاده ،خاک،نمک ،گرد و غبار ترمز،روغن ،اکسیژن همگی باعث آسیب به لاستیک شما میشوند توصیه میشود حتما لاستیک های خود را بیش ار پنج سال استفاده ننمایید.

در حقیقت حتی اگر لاستیک های خود را فرسوده نکرده اید توصیه میشود هر پنج سال یک بار آنهارا تعویض نمایید تا از خراب شدن ناگهانی آنها جلوگیری نمایید.

هدف از تمیز کردن لاستیک نیز کمک به افزایش طول عمر آنها میباشد.در واقع هم از لحاظ ظاهری زیبایی خودروی ما را بیشتر میکند و هم از لاستیک محافظت میکند.

لاستیک ها با یک ماده شیمیایی به نام Antiozonanat ساخته میشوند که به جلوگیری از تخریب (شکافتن،ترک خوردن،اکسید شدن و ...)کمک میکند.

متاسفانه آنتی زونانت پس از تماس با هوا ،به سرعت اکسید میشود و به رنگ قهوه ای تبدیل میگردد.این رنگ قهوه ای را پس از استفاده طولانی مدت و بدون تمیز کردن روی لاستیک خود مشاهده میکنید که اغلب این رنگ با گرد و غبار ترمز روی لاستیک اشتباه گرفته میشود.همین امر به سرعت باعث ایجاد ترک در دیواره های لاستیک خودروی شما میگردد..

 نحوه تمیز کردن لاستیک

تمیز کردن لاستیک ها به بازگرداندن ظاهر سیاه لاستیک و ایجاد سطح بهتر چسبندگی آن کمک به سزایی دارد.برای تمیز کردن لاستیک ها میتوانید از شامپوی مخصوص یا پاک کننده چند منظوره با دستمال یا برس استفاده نمایید وبرای لاستیک هایی که مدت زمان زیادی از نشستن آنها میگذرد باید از پاک کننده قویتر استفاده کرد.

تمیز کردن لاستیک کار پیچیده ای نیست :

لاستیک را با شلنگ شستشو دهید با استفاده از شامپو و آب معمولی لاستیک را در حرکات رفت و برگشت با یک دستمال مخصوص یا برس و اسفنج تمیز نماییدو لاستیک را شستشو نمایید.در صورت باقی ماندن ناخالصی لاستیک را خشک کرده و با یک پاک کننده چند منظوره اسپری نمایید و مجدد با یک برس یا دستمال تمیز نموده و آبکشی نمایید.اگر همچنان به نتیجه نرسیدید باید از یک اسکراب مخصوص لاستیک استفاده نمایید.